Proč omezit mléčné výrobky

Proč omezit mléčné výrobky? Myslíte si, že mléčné výrobky jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku? Po přečtení článku proč omezit mléčné výrobky možná změníte názor.

Proč nepotřebujeme od 6 let mléčné výrobky

Růstový hormon

Mléčné výrobky děti od 6 let a dospěli k životu nepotřebují. Vápník si můžeme doplnit spoustou jiných potravin. Mléko je potrava určená pro kojence, obsahuje růstový hormon, který způsobuje rakovinu a další civilizační nemoci.
Mláďata tento hormon potřebují k tomu, aby rychle rostla. Kravské mléko navíc tohoto hormonu obsahuje mnohem více než lidské mléko. Uvědomte si, jak rychle roste tele a kolik kilogramů během růstu nabere. V dospělosti už tento hormon samozřejmě nepotřebujeme, naopak v našem těle způsobuje růst toho, co nepotřebujeme. Například rakovinových buněk.

Mléčný cukr

U dětí zhruba ve věku 6 let dochází ke ztrátě schopnosti zpracovat mléčný cukr a u spousty lidí až k nesnášenlivosti. Mléko může za většinu ekzémů a kožních problémů. Může způsobovat alergie, zhoršovat astma, cukrovku, akné, zažívací problémy.

Jak zjistíte, jestli máte nesnášenlivost na mléčné výrobky?

Chcete vědět, jestli za vaše zdravotní problémy může mléko? Vyřaďte ze své stravy na 2 měsíce všechny mléčné výrobky a sami uvidíte. U mě tím úplně zmizel ekzém, kterého jsem se nemohla pár let zbavit.

Kazí se vám zuby? Možná za to může mléko

Když byly děti malé, oba měli nějaký kaz na mléčných zubech, přestože sladkostí měly minimálně a pily čistou vodu, žádné sladké pití, vyčištěné zuby měly dle zubaře dobře.
Když jsem se ptala zubaře, proč mají ty kazy, co dělám špatně, zeptal se, jestli nejedí příliš mléčných výrobků. Jedly, hlavně spoustu jogurtů. A v čem byl problém? Mléčné výrobky totiž odvápňují organismus místo, aby vápník dodávaly. Tělo na zpracování vápníku z živočišných produktů spotřebuje více vápníku z vlastního organismu, než z živočišného produktu přijme.

Moje zkušenost

Ověřila jsem si to na vlastním těle. V obou prvních těhotenstvích jsem pila mléko na litry. A v každém těhotenství i při kojení jsem měla neustále problémy se zuby, postupně několik kazů. Pak jsem mléko přestala pít a výrazně omezila všechny mléčné výrobky. Jím především bílé jogurty s probiotiky, ale jen občas. A třetí těhotenství i dlouhé kojení se obešlo bez jediného kazu nebo zánětu. Vlastně od té doby jsem neměla jediný kaz a už je to asi 8 let. Na preventivní prohlídky chodím s úplným klidem.

Přírodní zdroje vápníku

Vápník do vaší strav dodají nejlépe tyto potraviny:

  • luštěniny (fazole, čočka)
  • listová a brukvovitá zelenina (kadeřávek, brokolice, růžičková kapusta, květák, mrkev, batáta)
  • semínka (konopné, sezamové, chia)
  • ořechy (mandle)
  • některé ovoce (pomeranče, fíky)

Chcete vědět, jestli má vaše tělo dost vápníku? Udělejte si test na nedostatek vitamínů >>

Chcete vědět, jaké vitamíny a minerály vám chybí?

  • Udělejte si jednoduchý a rychlý test
  • Vyhodnocení na základě vašeho zdravotního stavu
  • Výsledky ihned na váš mail a zdarma

Zadejte e-mail a udělejte si zdarma test:

Sledujte nás také na FB >>

Marie Vavrochová
Mou vášní je přírodní léčba a prevence. Pomáhám vám najít přírodní cestu ke zdraví a zbavit se únavy. Více o mně si můžete přečíst zde >> Napsala jsem pro vás e-booky 13 tipů, jak získat ihned více energie >> , e-book o příčinách únavy Jak se zbavit únavy - napořád >> a e-book o tom, jak se odrazit ode dna a začít měnit svůj život k lepšímu Vzlétnout k oblakům >>
Komentáře